maanantai 6. maaliskuuta 2017

Esittelyssä Saini Ortia

Saini Ortia
asuinpaikka: Soukka
ammatti: nuorisonohjaaja

OLEN 37-vuotias ja syntynyt Espoossa. Toimin nuorisonohjaajana Matinkylän monitoimitalolla.
Yhteiskunnalliset asiat ja politiikka on aina kiinnostanut minua ja ollut läsnä, olenhan kolmannen polven demari.  Liityin 15-vuotiaana Etelä-Espoon demareihin. Poliittisesta vaikuttamisesta on kertynyt kokemusta enempi nuoruudessa, kun toimin aktiivisesti nuoriso- ja opiskelijapolitiikassa mm. SAKKIn hallituksessa ja Espoon ensimmäisessä nuorisovaltuustossa.  Olen toiminut aktiivisesti myös Espoon Nuorissa Kotkissa, joka on sosialidemokraattisiin arvoihin perustuva nuorisojärjestö.

Olen viettänyt ns. poliittista hiljaiseloa viimeiset vuodet, kun nuorisonohjaajan työ on vienyt aikani. Nuorisonohjaajat ovat pääasiassa silloin töissä, kun muut viettävät vapaa-aikaa. Pidän, että työni nuorten parissa on tärkeää.

Osallistuin kuntavaaleihin edellisen kerran vuonna 2008. Silloin sain 135 ääntä. En päässyt valtuustoon, mutta olin tyytyväinen äänimäärään, joka vei minut kaupunkisuunnittelulautakunnan varajäsenen paikalle. Viime vaaleihin en lähtenyt mukaan, kun perheessäni oli pieni lapsi. Nyt tämä lapsi on jo 6-vuotias, joka haluaa isona Eläinministeriksi, sillä haluaa huolehtia eläinten hyvinvoinnista.

Eläinten hyvinvointi on myös minulle tärkeää. Haluan, että metsän eläimille säilytetään viheryhteydet ja päätöksenteossa otetaan huomioon luonnon moninaisuus ja kestävä kehitys.  Haluan aurinkopaneeleja kaupungin kiinteistöihin ja rakennuksiin.

Lähdin mukaan kuntavaaleihin, koska olen huolissani meidän kaupungista, jossa kaupungin palveluita ulkoistetaan tai yhtiöitetään ja synnytetään eriarvoisuutta.  Haluan tuoda Espoon kaupunginvaltuustoon sosialidemokraattista näkemystä päätöksentekoon, yhteistyössä ja sopien.

P.S. Olen myös ehdolla JHL:n edustajistovaalissa Pääkaupunkiseudun vaalipiirissä.

video: www.vimeo.com/207011923
www.facebook.com/sainiortia
snapchat: sainiortia
instagram: sainiortia


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jäsenkirje 2/24 sivu 1